Sådär ja!

Nu ska vi se om det här kan komma att hålla i sig!
Är det någonting som jag är duktig på så är det just att starta bloggar, skrive en stund på dem och sedan överge dem!
Taskigt men sant..
 
Min senaste blogg som jag startade handlade helt sonika om min diagnos som jag fick för ca 1 år sedan nu.
Men varför ha en blogg där jag bara ska berätta hur "sjuk" jag är?!
Jag själv anser mig inte vara det, sjuk alltså.
Mitt problem i den stora vida världen är att jag har lite problem med mina känslor.
När jag ska känna dom, hur jag ska känna dom, hur jag ska reagera och så vidare.
Det som helt enkelt i folkmun går under borderline, men som i vetenskapliga termer heter Emotionell instabil personlighetstörning.
 
Säg som ni vill, det är samma skit egentligen. Det enda är att när det hette borderline var det en sjukdom, nånting man föddes och dog med.
När det heter emotionell instabil personlighetstörning så är det en diagnos som man faktiskt kan behandla.
Nu vet ni!
 
Sådärja! Det här var ju roligt, det första inlägget handlade helt enkelt om min diagnos.. Precis det som inte var tanken..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback